• Wanneer: iedere vrijdagavond van 15.00 tot 20.00 uur
Vrijdag 15.00 – 16.00 uur vanaf ± 6 jaar / Lestijd afhankelijk van leeftijd en niveau
Vrijdag 16.00 – 17.00 uur
Vrijdag 17.00 – 18.00 uur
Vrijdag 18.00 – 20.00 uur selectie
  • Contributie: 1 uur € 14,00 per maand /2 uur en selectie  € 20,50
  • Contactpersoon voor nadere informatie: Elly Bremer, Telefoon 06-50426355
  • Leiding: Elly Bremer

Turnen is plezierig om te doen, het is goed voor de motorische ontwikkeling en voor de sociale omgang met anderen. Bij S.V. De Korenbloem werken we met het NTS ( Nationaal Turn Systeem ) voor het aanleren van officiële oefenstof.

Wij behandelen in onze lessen allerlei basisvormen van bewegen, zoals: rollen, duikelen, springen, klauteren, balanceren, zwaaien en soms ook bewegen op muziek. Daarnaast komen ook diverse turntoestellen zeer regelmatig aan bod, zodat er altijd voldoende uitdaging is. Op deze manier komen de kinderen in aanraking met een grote variatie aan bewegingscultuur, zodat zij een enorm goede basis krijgen voor welke tak van sport dan ook. Tevens leren kinderen hun grenzen kennen, er mee omgaan en eventueel verleggen.

De leden van de selectie worden door de leiding geselecteerd en in overleg met ouders in de selectiegroep geplaatst. Als lid van de selectie turn je hoger en zwaarder dan je leeftijdgenoten en ben je specifiek bezig met wedstrijdoefenstof.

Nadere informatie

• Turnkleding: de meisjes turnen in een verenigingspakje en dit is 2x per jaar bij de leiding te bestellen, de jongens dragen een zwarte korte broek met een wit T-shirt. Gymschoenen zijn niet verplicht.
  • Jaarlijks doen wij mee aan de Grote Club Actie.
  • Ieder jaar houden wij een actief St. Nicolaasfeest voor onze jongste leden, de oudere leden krijgen hiervoor in de plaats een andere activiteit aangeboden.
  • Bijna aan het einde van het seizoen houden wij het ene jaar clubkampioenschappen en het andere jaar voeren wij een show op. Tijdens de clubkampioenschappen komen de beste 3 van elke groep op het erepodium. Alle deelnemers/deelneemsters ontvangen een diploma met behaalde cijfers. Met een show bedoelen wij een massale oefening per groep op muziek met een thema en een demonstratie op 1 of meerdere toestellen, eventueel op of met muziek.
  • Laatste les van het seizoen is altijd een verrassing.

Iemand die lid wil worden moet niet komen kijken, maar gewoon 2x gratis meedoen, dan weet je pas of het iets voor jou is en weet je of je lid wil worden.