• Wanneer: iedere woensdagavond van 20.00 uur tot 21.00 uur
  • Voor wie: Mannen vanaf 18 jaar
  • Contributie: € 18,50 per maand

Dat de conditie van senioren, zowel qua uithouding, kracht als lenigheid, niet altijd even goed is, verbaast weinig mensen. Werken aan een betere conditie maakt het lichaam minder vatbaar voor gezondheidsproblemen die vaak samen lijken te gaan met het stijgen der jaren.  Door voldoende beweging kan men de conditie op een behoorlijk peil houden, met andere woorden: mensen ouder dan 50 die voldoende bewegen en lichamelijk actief zijn kunnen een betere conditie hebben dan mensen die enkele tientallen jaren jonger zijn maar nauwelijks fysiek actief zijn. Eén van de aan te bevelen bewegingsactiviteiten is dan ook aangepaste conditie training.

Nadere informatie

De conditie training bij S.V. De Korenbloem bestaat hoofdzakelijk uit de volgende hoofdpunten:
1. Opwarming (Warming-up)
Met een degelijke opwarming bereid je je lichaam voor op de komende training. Het doel is om het lichaam vanuit rusttoestand voor te bereiden op de training.
2. Rekkingsoefeningen
De rekoefeningen die je goed mag voelen zonder dat daarbij de pijngrens moet worden overschreden. Het doel is om de normale bewegelijkheid te herstellen.
3. Lenigheid en kracht oefeningen.
De nadruk ligt op de kuiten, hamstrings en de binnenkant van de dij, maar ook oefeningen ten behoeve van de buik- en rugspieren komen aan bod. De gewrichten worden ook niet vergeten.
4. Conditie
Het de doel is om de zuurstofopname te verbeteren. Dat betekent een hoge belasting van hart en longen maar ook een gevarieerde belasting van de gewrichten en spieren.
5. Terugschakelen.
In deze fase wordt er gas teruggenomen. Het doel is om de hartslag terug te brengen tot het normale niveau.
6. Ontspanning
Elke training wordt altijd afgesloten met een spel.

De trainingen bij S.V. De Korenbloem worden vooral gekenmerkt door ontspannen- en vrolijkheid.